Tuesday, December 23, 2008

APA KORANG RASA SETELAH PUTUS CINTA..


ape kowg rase bile clash? kecewa? KEHANCURAN HIDUP SEORANG WANITA? MASIHKAH ADA HARAPAN?
Ape rase ekk bile kite t’paksa clash dgn org yg kite syg..??yg dh sebati dgn life kite..??yg dh lame kenal n hidup b’sama..??hurm...aku sendiri tak dpt nak gambarkan perasaan tu....tp,aku tau,mmg sukar utk menerima dugaan sehebat tu...apatah lg,die org yg paling kite syg....org yg kite harapkan dpt hidup n bahagiakan kite....tp,takdir penentu segalanye..kite tak dapat lawan kuasa Tuhan...walau kite t’lalu menyayanginya,andai die bkn utk kite,kite tetap akan kehilangannya....alangkah bahagianya jika kesabaran kite yg b’tahun lamanya dapat balasan yg setimpal..alangkah bagusnya andai kesabaran kite yg b’tahun lamanya,dpt kite memilikinya....menyayangi & mencintai org yg tak menyayangi & mencinta kite sepenuh hati,mmg memeritkan..apatah lg,kasih syg & cinta serta diri dip’gunakan oleh insan yg kite syg & cinta itu....apa lg yg diharapkan..??b’tahun lamanya kite biarkan diri dipijak & dipergunakan sesuka hati....kite sabar,sabar & terus b’sabar..tp sampai bile..??cukup ke hanya sekadar kite yg memberi tanpa mengharapkan balasan sedangkan die terus mempergunakan kite demi kesenangan die..??syg..??cinta..??tp tu smua tak membenarkan diri kite layak utk disakiti & dipergunakan...syg & cinta layak utk kite dibelai,dimanja & dibalas dgn kasih syg....!!!sampai bile kite mesti akur & tunduk pd die yg selalu buat diri kite menangis..??sampai bile kite nak korbankan diri kite yg dah tersedia korban hanya kerana lelaki yg kite syg tanpa die memberi kasih syg & kebahagiaan...???dia,hanya tau meminta tanpa memberi....dia,hanya tau b’janji tanpa mengotakan....dia,hanya tau menyakiti tanpa memujuk...die,hanya tau memujuk takkala diri ini diperlukan....dia,hanya tau merayu takkala diri ini akur pd ketentuannya..dia,hanya tau menipu sedangkan diri tidak suka di tipu...die hanya tau menerima...tanpa memberi....bahagia ke hidup dgn laki mcm tu..??knp mesti terus menyayanginye..??sedangkan kite tau,die tak dpt membahagiakan kite..??die hanya tau bwat kite menangis...!!hanya tau bwat kite sakit hati...!!hanya tau bwat kite t’luka,kecewa......................TU KE JENIS LELAKI YG KITE HARAPKAN...?? LELAKI,PEREMPUAN MMG DIJADIKAN TUHAN SBG INSAN YG LEMAH..TP INGATLA WAHAI LELAKI,KAU DIJADIKAN SBG SEORANG YG GAGAH...TP,TIDAK MUSTAHIL SUATU HARI NANTI,NILAI KEGAGAHANMU JATUH HANYA KERANA SETITIS AIR MATA YG KAU ALIRKAN KERANA KEHILANGAN INSAN YG LEMAH INI......TUHAN MAHA ADIL....LELAKI YG BAIK,HANYA UTK PEREMPUAN YG BAIK..BEGITULA SEBALIKNYA...TIDAK PERLULA KAU HARAPKAN PEREMPUAN YG SESUCI KAIN PUTIH SEDANGKAN DIRIMU PENUH DGN NODA,T’CALIT SERIBU DOSA.....B’SYUKURLA DGN APA YG ADA....JGN T’LALU HARAPKAN SESUATU YG PERFECT KERANA KAU MUNGKIN AKAN KEHILANGAN SESUATU YG B’HARGA YG KAU PIKIR TIDAK LAYAK UTKMU ITU...JGN SAMPAI KAU KEHILANGAN & MENDAPAT PENGGANTI YG SESUAI DGN P’WATAKAN KAU YG GILE & BODOH TU.....JGN HANYA TAU MERAGUT KESUCIAN WANITA TANPA RASA INGIN B’TANGGUNGJAWAB....JGN PANDAI MELEPAS TGN ANDAI KAU YG YG B’TANGGUNGJAWAB ATAS SGLNYE......JGN PANDAI NAK MUSNAHKAN HIDUP SEORG PEREMPUAN.....JGN PANDAI NAK BWAT PEREMPUAN MENJADI GILE & B’DENDAM.....!!!!SEKALI PEREMPUAN MENYAYANGI,DIE AKAN TERUS MENYAYANGI & SUKAR UTK DIE LUPAKAN SETIAP KENANGAN & SEJARAH SILAM.....TP,JIKA DIRI INI DIPENUHI DGN SAKIT HATI,PASTI DENDAM AKAN T’SEMAT DI HATI.....JGN SALAHKAN PEREMPUAN WAHAI LELAKI ANDAI KAU YG MULAKAN....ANDAI KAU YG MERANCANG P’MAINAN INI.....KAU LELAKI,B’FIKIRLA SEBELUM MERANCANG UTK MUSNAH HIDUP SEORG WANITA...KERANA,PEMBALASAN ITU AKAN DATANG & HIDUP KAU PASTI TIDAK AKAN AMAN DUNIA & AKHIRAT......B’SERONOKLA DGN P’MAINAN YG KAU CATURKAN....B’SERONOKLA SELAGI KAU MAMPU.....HANYA TUNGGU & LIHAT,APE YG INSAN LEMAH INI MAMPU BWAT.......YG PASTI,KAU AKAN RASE APA YG KAMI RASEKAN....

KESIMPULANNYA:
HARGAILAH MARUAH KITA SEBAGAI SEORANG WANITA
JANGAN BIARKAN DIRI KITA DI LUKAI, DIKECEWA DAN DIPERGUNAKAN
SAYANGI DIRI
ANDA...
p/s: ini hanya untuk motivati sahaja.. tak ade kene mengena dgn yg hidup @ yg mati.. salam.. =)

No comments:

Post a Comment